Gummistövlar & Flytt

Det blev en lugn och skön vistelse i Ljusdal förra veckan, vi hade mest sjukstuga då lill Tuva, Johan och jag var krassliga, stackars Ullis.

Ett bra tag nu har jag varit på jakt efter ett par gummistövlar. Förra hösten hade jag konstant blöta fötter om jag minns rätt. Dock hade jag en del krav, de ska vara rätt skafthöjd och helst ska de vara svarta. Jag har länge spanat på ett par VIKING men inte velat betala 600:- för dem och igår hittade jag dem för 429:- Så jag hade inget val, bara att slå till. Och jag är ruskigt nöjd. kommer bo i dem de dagar det är regn och slask i höst/vinter.

 

 

Egentligen ska jag hålla hårt i slantarna nu.. Vi ska nämligen flytta. Idag skriver vi kontrakt på nya lägenheten som ligger på Brunnsgatan på Söder. Det ska bli jättemysigt med nytt bo. Den ligger bättre till tycker vi, centralt men ändå lugnt. Den är dock 10 kvm mindre än denna och den ligger på 3e våningen (utan hiss). Dessutom går det inte att installera diskmaskin då köket är skumt monterat. Men heey vad gör det, då spar vi in på lite el. Vi får tillgång till den den 1a november, eller 2a blir det väl eftersom den 1a är en söndag. Då tänkte vi väl försöka snygga till den så mycket vi kan och får. Vi kommer ha kvar våran lägenhet till årsskiftet om ingen vill flytta in tidigare så med andra ord blir det 2 månaders dubbel hyra. JIPPIE. Det är det värt, det ska bli galet skönt att flytta härifrån. Jag gillar lägenheten men inte läget. Sen att den nya är något mindre gör ingenting, det är en bra planerad 3a och vi behöver nog inte större. Jag längtar.
Så alla som vill hjälpa till att bära på flyttdagen är varmt välkomna :)
Nu blir det plugg under tiden jag tvättar. Snart tenta!

Kommentarer
Postat av: bettan

ett par fina gummistövlar är ett måste när man bor i svea rike! jag har ett par röda fina :-) spännande med flytt....förändring är alltid kul ju!

2009-09-11 @ 14:03:26
URL: http://elisabethj.blogg.se/
Postat av: Case

Mellansyster undrar försiktigt om den nya stora soffan fortfarande får plats? Hahaha!

2009-09-11 @ 14:13:19
Postat av: Tes

Case: ja varför skulle den inte få plats?? tokfia

2009-09-11 @ 14:17:56
URL: http://tes.blogg.se/
Postat av: julia

nope inget mer ballongflyg. det får vara över med det. tog beslutet själv så det är ingen fara. hur är det med dig, tes? ska ni flytta?

2009-09-11 @ 14:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0