Über bra!

Har haft en grymt bra kväll på avd 111B. Min handledare är nog den bästa handledaren man kan få, hon tillsammans med en annan grymt duktig sjuksköterska. Har pendlat lite mellan dem emellanåt ikväll och de har låtit mig prova på en massa roliga saker. Idag fick jag till exempel ge en injektion subcutant :D det var ruuuuligt. Patienten var så snäll så. Sen fick jag sätta pvk på en annan och det gick hur bra som helst! Det är grymt roligt det här! Alla är så söta och snälla. Men det är mycket man ska lära sig..

Dags att sova. Ska upp 5.45 imorgon för en ny dag på den trevliga avdelningen.. Natti natti..

Kommentarer
Postat av: storasyster

pvk? subcutant? va ä dä?

2009-03-07 @ 09:32:37
Postat av: Erica

:) Ja dom är ju dom bra byxorna, så länge resåren är hel det vill säga ;) Jag fick några som häll på att ramla av mig, dom utan resår är jätteobekväma istället :(

Men jo, det var ju nästan att jag ville sno med ett par av dom bra hem :P

2009-03-07 @ 15:30:07
URL: http://ericag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0