1 år har gått...

Idag är det ett år sen som jag gjorde illa mitt knä som fortfarande är helt jävla paj. Den hjälp jag har sökt har blivit totalt avvisad. "Vila, vila vila vila".

Ortopeden som jag fick nummer till kräver tydligen remiss från familjeläkaren, vilket jag knappast kommer lyckas få eftersom de tycker jag ska gå till en sjukgymnast. Men jag tänkte ringa dit ändå och försöka lirka lite, annars ringer jag HC och skäller ut idioterna så de inte orkar med mig längre så kanske jag får en remiss.

Mitt knä NU, just IDAG 2 dagar sen det knäckte till senast: svullet, stelt, känns som det glappar i vissa rörelser. När jag har suttit stilla för länge får jag jätteont och när jag böjer benet dyker en stor svullen upp som gör gaalet ont. Den svullnaden har jag aldrig haft förut när jag har haft ont så den är ny, den som alltid dyker upp dessa perioder finns såklart kvar och självklart är det en hård liten sak som sticker ut just där, som jag inte har en aning om vad det är för något. Dessutom har jag denna gång fått riktigt ont i knävecket och ner i vaden, samt låret. Kanske nån muskel, vet inte. Ont gör det..

Jag är så fruktansvärt leds på det här, jag är trött på att nästan ALLTID ha ont i mitt knä, jag kan inte inte springa, jag kan inte belasta knät som vanligt, jag kan knappt sitta på huk utan att det gör ont i tamefaan hela benet, jag kan inte sitta på knä utan att det (nästan) garanterat knäcker till och blir svulllet. 

Jag är riktigt ledsen just nu, totalt nere och vill bara bli normal i mitt knä. Vill kunna ge mig ut o springa, gå en lång promenad utan ilningar i hela benet. Vill kunna jobba i ett bra tempo, mitt knä sinkar mig som tusan och jag kan inte lyfta allt heller eftersom man ska lyfta med BENEN och mitt ena ben går inte att använda just nu. Jag vill kunna gå normalt, slippa halt eftersom det inte så himla bra för resten av kroppen.









Jag vill bara att någon hjälper mig.......    

                                     ...... att någon återställer mitt knä.....


                                                                           .... så jag kan börja leva igen







Kommentarer
Postat av: Henk

tycker synd om dig gumman! =/

2009-06-17 @ 21:09:36
Postat av: Falukorven

Åh Tes, jag lide verkligen med dig.. Jag tror inte jag ens kan förstå hur jobbigt och påfrestande det är att ständigt ha ont o vara så jäkla begränsad. Stå på dig! Det är dom besvärliga patienterna som får bäst vård vettu! Tjata tjata tjata. Något måste det gå att göra, det låter ju helt jävla sinnessjukt att du ska gå omkring som en halt tant när du ska vara ung o frisk! :) På riktigt faktiskt. Du MÅSTE få hjälp, fan vad arg jag blir.



Hoppas du får en toppen midsommar trots allt vännen! Massa kraaaaam

2009-06-18 @ 16:43:38
URL: http://tilldigsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0