sy-tanten.





Har lånat hem mammas ena symaskin. Hittils har den mest stått i bilen och väntat på att få komma in, vilket den fick här om dagen, igår la jag upp gardinerna i vardagsrummet så de inte ligger som en matta över golvet. Nästa projekt är att sy kuddfodral till kuddar som ska få bo i soffan, men vet inte vad jag ska ha för tyg, måste nog ge mig ut på tygjakt. Efter det eller om det blir innan, det får vi se, tänkte jag sy ett nytt överdrag till dynan som ligger på bänken i hallen. Nu är den bara vit, vilket jag gillar men jag tror nog att jag vill ha något mönstrat på.

Funderar dessutom på vad det ska bli för gardiner till hösten, har ingen aning alls vad jag vill ha. De vita i vardagsrummet kan ju sitta ett tag men de i köket vill jag byta ut, de är för somriga. Kanske inte behöver fundera på detta nu eftersom det bara är början på juli ännu.. Tant-varning! OH YES!



Denna vecka jobbar jag bara 3 dagar sen är vi båda lite långlediga, vi får se vad vi styr upp då. Kanske blir en tur till Hälsingland, det är ju så fint där! 



Snart Roomservice, kanske blir lite kesella m. frysta hallon till det. Yammi








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0