Träningsvärk i halsen?!?!

Japp, det har jag, headbangade väl för mycket på Afron igår antar jag, drygt som tursan är det iallafall.. Har nog lite träningsvärk i de flesta musklerna idag, sköönt, även fast det är rätt jobbigt. Fördelen är ju att man känner av träningen och det är väl meningen det...

Seg dag i skolan idag, fick skjuts av Sandra imorse eftersom jag var seg som sirap... Vi har haft omvårdnadsdokumentation idag hela dagen. Efter det åkte jag, Sandra och Sara till sjukhuset för att jag och Sara skulle få BCG-vaccin.

När vi anlände till sjukhusområdet, kände vi en frän doft (stank). Vi kände den redan i bilen innan vi parkerade, runt hela sjukhuset luktade det fränt, som en blandning mellan bajs, spya, galla, U name it! Det var ruggigt. Ju närmare entrén vi kom desto värre blev stanken, väl inne i huvudbyggnaden gick det inte att andas in mer, inta skyddsposition var det som gällde. Höll för munnen och försökte att inte andas in.. VAD VAR DETTA? ett moln av Calicivirus? Hade sjukhusets avloppsystem brakat samman efter alla toabesök från de drabbade? Fruktansvärt jäkla illa luktade det. Det avtog dock när vi kom upp till lungmottagningen men efter bara 5 minuter hade stanken hunnit ifatt oss och det luktade ÖVERALLT.

Fiiiifan säger jag bara... jag är inte kinkig när det gäller att jobba med bajs, även fast det kanske inte är en favoritsyssla, men den där stanken, den går fan inte att beskriva, den måste upplevas!


Fick iallafall min spruta och blev ytterligare x antal hundalappar fattigare, ska kräva skolan på slantar inom kort. Hoppas på att de är snabba denna gång.


Haft soffhäng med Sandra nu, hon åkte precis hem och nu sitter jag här all alone med träningsvärk i halsen.
Störande? - Oerhört, ja.
Undrar om det kommer se ut som att jag har stödkrage imorrn, det lutar åt det..


Imorgon ska vi iallafall få stickas, hade fel förra veckan då vi bara fick en massa information om det. Imorgon ska vi få stickas och leta efter fina vener.. Spännande. Sen kommer älsklingen hem och då blir det mys för hela slanten.. JAG LÄNGTAR...



Kommentarer
Postat av: Case

Jag har me haft träningsvärk i halsen, det är en kul känsla. Haha. Känns helskumt. Men den brukar gå över rätt så snabbt iaf, om man jämför med andra träningsvärkar. Puss å kraaam.

2009-01-29 @ 21:39:28
Postat av: Åsa

Men iiiuuuh... fick ni någon klarhet i vad den där stanken kom ifrån? Hoppas du har det bra i övrigt på din vfu!

2009-01-30 @ 14:30:56
URL: http://frokenasa.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åååå visst var det kul att stickas??? :D Du måste kolla min bilddagbok.

2009-01-30 @ 15:02:48
URL: http://www.lisanorling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0