Nejdå...

Jag pluggar, faktist! Blev dock inte skolan, stannade hemma då jag hittade en kanonbra sida som innehåller allt jag behöver veta om farmakodynamik och farmakokinetik. Dock är det inte alls lika effektivt som att sitta i skolan med böckerna. Eftersom jag får hämta ut mina böcker efter 17 idag (JIPPIE) så kommer jag spendera onsdag och torsdag i biblioteket. Denna dag fick bli ett undantag...

Det gäller att komma ihåg skillnaden på farmakodynamik och farmakokinetik. Kom på ett enkelt sätt..
Farmakodynamik - vad läkemedlet gör med kroppen - Dynamik låter ungefär som dynamit så vi tänker på nitroglycerin som exploderar i kroppen - hjärtat funkar.. ASBRA... Då vet jag att det är vad LM gör med kroppen.. exploderar..

Ska fortsätta nu, är inne på distributionsvolym och elimination.. Mycket intressant detta. Jag försöker undvika tanken på att jag har en jäkla massa läkemedelsräkning framför mig också.. Men först lite halveringstid och CYP!

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

recension är nu lämnad:)

men oj vilken bra film de va!!



KRAM

2009-01-13 @ 17:44:46
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Abi

vad pluggar du till?



vad är farmakokinetik då?

jag lärde mig dethär: farmakokinetik vad kroppen gör med LM

farmakodynamik vad LM gör med kroppen...

men jag är inte säker på farmakokinetik.. :S

2009-02-14 @ 18:43:18
URL: http://abi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0