Mina tankar och ord för dagen.

Igår jobbade jag till 20, var meningen att jag skulle åkt till ulla på julpyssel men orkade inte. Var seg i kroppen och trött i huvudet efter alla korkade kunders påhopp under dagen.
Det är verkligen psykiskt jobbigt att sitta i kassan. Helt sjukt vad otrevliga och korkade människor kan vara.
Men det är ju ett jobb och jag måste ju ha pengar för att överleva så jag har ju inte mycket till val.

Idolfinalen igår var en rysare.. Två ruskigt duktiga tjejer med helt olika ambitioner. Det kunde inte bli bättre.
Det var verkligen rätt person som vann. Marie har DET, för att vara en idolvinnare. Hon har DEN rösten, DEN energin.
Hon är den som kan spela in en färdig skiva på så kort tid. Tror dessutom att skivan passar henne bättre.
Amanda är en grym tjej. Jag ville att hon skulle komma tvåa, bättre förutsättningar. Nu får hon tid på sig att göra en skiva med låtar som är mer hon, mer hennes sound. Hon är en unik artist, skön på scen och speciell röst.
Marie gjorde vinnarlåten bäst. Men det kunde inte blir en bättre final. Hoppas att båda tjejerna lyckas med sin musikkarriär nu...

Lördag idag. Ledig idag och imorn. Orkade inte ta mig upp imorse och åka in till uppsala och kolla på luciacupen.
Känner att jag inte orkar flänga runt. De senaste gångerna jag varit ledig har det varit nånting. Flytt, handla osv. jag orkar inte det nu. Nu ska jag vara ledig. Tog en härlig sovmorgon till 11.05 idag. välbehövligt och ruskigt skönt.
Ska snart dra på mig kläderna och gå ut o gå en sväng.. Få frisk luft och ny o fräsch energi för dagen. Sen får vi se vad jag hittar på. 

Julen kommer inte bli som jag hade hoppats på.. Susanne, Sven och Åke kommer inte upp. Så det kommer bli en tom o ensam jul känns det som. 
Efter att pappa gick bort känns det alltid så svårt o få ihop julen så den passar. Vilket jag tycker är konstigt. Egentligen borde ju alla vilja samlas nu och fira tillsammans. Men men vad vet jag. Sjukt dåliga ursäkter iallafall.
Jag är grymt ledsen och besviken.

Nu ska jag dra på mig lite bekväma kläder och ge mig ut på promenix.

Ha en fin lördag nu...





Kommentarer
Postat av: Case

Jag vet.. Jag tycker likadant så vi får kramas lite extra mycket vi då.:) Puss!

2007-12-08 @ 21:11:24
URL: http://case.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0