Good ol' days

Igår hade jag sara på besök. Jag åkte in till sala för att hämta henne. På vägen in ser jag någon som går längs med vägen, utan reflexer och med mörka kläder. I ett nafs tänker jag alla tankar på samma gång.. var det ett barn? skulle jag kanske ha stannat? Vem fan låter sina barn gå ute på vägen i mörkret? osv... men jag stannade inte.. ingen av bilarna framför mig stannade heller. Bakom mig sågs inga bilar till.. Allt de där tänkte jag på ett ögonblicks sekund o lika snabbt hade jag annat i tankarna.. dessutom pratade jag i telefon samtidigt tror jag.

När jag sedan har hämtat sara o vi rör oss mot heby.. Ser vi blåljus framför oss och blir även omkörda av en bil.
Då hade jag redan glömt bort den stackaren jag hade sett vid vägen.. När vi åker förbi de stillastående blåljusen kan vi se en person som ligger vid vägkanten och ambulansmännen är redo med båren.
jag får panik, kommer på den personen jag sett gå där i mörkret. och jag är ju 100 på att det var ett barn jag såg.. börjar gråta som en liten galning o vet inte var jag ska ta vägen. har sån ångest över att jag inte stannade när jag hade sett denne person bara en bit därifrån 10 minuter tidigare. Samvetet försökte äta upp mig inifrån. Det var en hemsk känsla.

hela kvällen satt vi o kollade nyheterna på text tv o internet. men inget dök upp. panik.
till slut stod det.. "försvunnen 67-åring påkörd" det var alltså en dement 67åring som hade avvikit från sala tidigare på eftermiddagen o gått ute på vägen. men varför hade då ingen stannat tidigare????? hon hade ju gått hur långt som helst... Galet!! Jag är bara glad att det inte var ett barn...

________________

jag o sara kollade på film... sen gick vi hem till maria då hon hade maja på besök.. har inte träffat henne på evigheter... massa skvaller o sen gick ja sara o maja över till tallroth o skvallrade ännu mer..
vi kan nog ha hunnit med alla som gick i våran klass på gymnasiet.. nästan iallafall.
hehe.. det var en skön kväll.. Maja är klockren, sjuk humor o alltid de bästa kommentarerna..




nu ska jag snart bege mig mot mamma, vi ska åka till västerås o kika lite granna...

ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja mAja är skön, love her! Ingen fara..jag tog undan allt det ja,,ni var ju gäster försjutton:)Mm otäckt det där med lilla gumman du talade om..fy

Kraaam//Mariiamii

2007-12-28 @ 11:08:24
Postat av: Maria

haha ja råkade skriva i Anna för att ja pratade i telefon med Anna när ja skrev. Men Maria som skrev:) //Mariiamiia.blogg.se

2007-12-28 @ 11:31:15
Postat av: Case

Bu va otäckt!! :(

2007-12-28 @ 20:34:00
URL: http://case.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0