Klinisk examination

Då var dagen kommen. Idag ska jag till skolan 11.00 för ha klinisk examination. Där ska jag visa mina skills med patienten. Holy crap. Jag får inte glömma nåt. sprita händerna, förkläde,handskar, sprit sprit sprit. Prata, informera, stickas...
Jag kommer glömma nåt..
Det första ja tänkte på nu på morgonen var: "ska jag sätta på mig handskar INNAN jag träffar patienten?" Men det låter ju idiotiskt, hur trevligt är det att hälsa på någon som har handskar på sig?! Jisses... Vette tusan hur det här kommer gå... För på sjukhuset fungerar det inte alls som det ska göra på examinationen.. Oj Oj Oj..

Ska dricka lite juice och sen göra mig iordning...


Have a nice day.. Hoppas att solen tittar fram snart...

Kommentarer
Postat av: Liiinis

Åh lycka till Tes! Kl 13 är det min tur.. Alltså jag HATAR att det är så olika i böcker jämfört med verkligheten.. Har kollat fem sidor på internet nu, alla säger olika när handskarna ska på haha. Men det är kanske inte hela världen..



Lycka till! Det här ska vi fixa:)

2009-04-02 @ 09:44:11
URL: http://tilldigsarah.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

Tack :) jag tycker det blev bra jag med.. cool layout oxå. KRAM

2009-04-02 @ 10:43:52
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0