Mini-semester :)

Åker till Ljusdal idag, till Ullis. Blir massa mys och snack, det ser jag fram emot. Men första ska jag på ett studiebesök hos astmasköterskan på strömsbro HC. Eftersom vi läser Folksjukdomar A nu så har vi blivit uppdelade och får åka på studiebesök på olika avdelningar inom det vi läser om. Jag vet inte alls vad man kan få reda på där som man inte redan vet om, men det blir säkert jätte bra. Det vi får reda på där ska vi sedan redovisa för vår seminariegrupp. Borde med andra ord inte bli så svårt, hoppas jag.. Det hade dock varit spännande att få gå till strålmottagningen, eller PCI - ballongvidgning. el liknande.

Direkt efter får jag cykla i rask takt mot station och till mitt tåg som ska ta mig till Ljusdal. 1 timme och 40 minuter tar det.. Tänkte först att jag ska plugga på tåget men det lutar åt att jag tar med boken som jag inte har kommit igång med ännu, sommardöden.
Ja över till något tråkigt. Igår upptäckte jag att någon idiot har smällt upp sin bildörr i vår.. :/ en buckla samt repa i lacken är resultatet. Så arg och besviken. Och jag tycker att det är helt sjukt att det är så svårt att få ersättning för parkeringsskador om man inte har vittnen till händelsen :( Dock ser man ju här att jag inte kan ha gjort denna skada själv eftersom det är en typisk dörr-mot-dörr skada. Dessutom ska man behöva pungar ut en hög självrisk för att någon annan har gjort fel. Så om någon som läser detta känner någon som åtgärdar sådana skador, vänligen kontakta mig, skulle bli oerhört tacksam. Måste ju åtgärdas snabbt så vi slipper problem med rost.
Vila lite, packa klart, frukost, dusch och sedan bege mig mot Strömsbro i hopp om att hitta till Hälsocentralen där.
:)
Ha en fin dag.

Kommentarer
Postat av: Danne

Vet inte om du fick det jag skrev på msn igår, men kolla var f-bolaget skickar bilarna när de ska fixas. Eller kolla med bilmecken som ligger mellan McDonalds på söder och ÖB, där brukar det stå många buckliga bilar. Eller Gösta samuelsson bil eller GÄVLE BIL- OCH INDUSTRIVÅRD AB på kryddstigen =)

2009-09-02 @ 12:50:00
Postat av: carro

Hejsan! ville bara säga att du har en grymt snygg header o design på bloggen. Verkligen älskar den!



Kram

2009-09-02 @ 12:56:50
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: bettan

hej där!! lite dåligt med bilder tycker jag....du va ju så duktig ett tag förut:-)

2009-09-09 @ 13:53:41
URL: http://elisabethj.blogg.se/
Postat av: Tes

jag vet, haha tappade liksom lusten eller nåt.. men snart så.. haha :D

2009-09-09 @ 22:04:36
URL: http://tes.blogg.se/
Postat av: bettan

grattis då till flytten:-) spännande! när ska det bli av då??? vi fick ju diskmaskin för några månader se bara....jävligt skönt!!MEN man klarar sig utan me om man måste!!

2009-09-10 @ 09:09:56
URL: http://elisabethj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0