Hoppsan!

Kl 7.01 ringer min telefon. Jag har försovit mig och Knaggen ringer för att kolla var fan jag är någonstans. PANIK!

Jag som hade köpt risgrynsgröt som jag skulle äta till frukost. Blev inte mycket av det. Men 7.30 ramlade jag iallafall in på avdelningen, bara 45 minuter försenad. Bra jobbat! Blev en seg dag, fick inte göra så mycket då vi tyvärr även denna dag inte hade våra riktiga handledare men jag hoppas verkligen att det blir ändring på det nu för vi förlorar massa kunskap när det går till så här.

Ska ta tag i städningen tänkte jag, det är bara sååå jäkla tråkigt, men skönt att slippa göra det i helgen. Borde dessutom tvätta eftersom det ligger en enda stor hög med kläder (som vanligt) inne i klädkammaren. LOVELY! Dessutom är byrån i sovrummet osynlig under alla kläder som även ligger där. Vi är så duttiga på att hålla ordning numera. Katastrof. SÅ jag har ju lite att ta i tu med. Asfalten är torr så jag är ruggigt sugen på en promenix, undrar om jag ska göra det först...

Måste dessutom skriva en rapport - Omvårdnadsinformatik. Känns ju lagom roligt. Har haft 2 månader på oss och med så mycket motivation som vi har är det väl kanske inte så konstigt att vi inte har börjat. FY FAN VILKEN TRÅKIG EXAMINATIONSUPPGIFT. Vi ska ha 4 vetenskapliga artiklar som inte får vara äldre än 3 år. YEAY! synd bara att man inte fattar ett ord av det som står i artiklarna och det är i princip omöjligt att hitta någon bra. Det känns mycket bra detta!


Ska kanske sätta igång med något av alla dessa saker då... Artiklar har jag letat efter men tröttnade efter 40 minuter.. Lär rådgöra med min Sara för att se om vi kanske ska byta ämne.


Formulerade mig kanske lite illa i föregående inlägg. Jag menade såklart TVÅ DAGAR kvar innan helgen. Jag kommer alltså att befinna mig på VFU även nästa vecka. Så nu vet ni..


Kommentarer
Postat av: Danne

Haha, antar att jag var en av dem som missuppfattade det där med dagarna kvar på VFUn =)

2009-03-19 @ 20:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0