Göteborg.. Bil.. Äntligen..

På lördagmorgon åker vi till Göteborg och köper en bil :) Vi tar tåget från västerås och blir hämtade på station av säljaren på bilfirman, Schysst.. Det ska bli kanonmysigt med ny bil och en liten roadtrip upp från GBG till Gävle sen. Myspys.. Visst kostar det en slant men det är värt det.. Vi behöver den här bilen. Jag ska göra allt jag kan för att hitta ett extra obb, skitjobb gör inget, bara jag får lön! Så har ni nåt extrajobb till mig i Gävle som ni trycker på, hojjta till på en gång.. Tveka inte!

Hockeyn gick ju fint. Vinst med 3-1 Synd på målet i sista bara men heey, det är en vinst! För övrigt så förstår jag mig verkligen inte på Publikvärdarna inne på Läkerolen, Är man värd ska man väl ge service och vara trevligt? I Höstas när jag och Henka var på Hockey blev det tjafs med en publikvärd. I pausen gick vi ut genom ett hål i väggen och och tänkte gå tillbaka genom samma hål men då stod det en nisse och kollade på våra tickets och sa att nej nej här får ni inte gå in, ni ska gå in genom vägghålet därborta.. Vi sa att vi hade gått ut där och det bara var några meter till våra sittplatser, men icke. Han blev arg och höjde rösten och ville få det att se ut som att vi var dumma i huvet. De som gick in före oss fick gå in där och de satt på samma ställe.. Vi gick upprörda bort till vårat vägghål och tog oss till våra platser, väl där ser vi att han nekar ett till par på samma ställe men efter dessa två kommer ett "äldre" par.. Hmm ja i 40-årsåldern säger vi och de fick passera utan problem, de gick förbi oss (de satt alltså ÄNNU längre bort från den mannen än vad vi gjorde)... Han nekade några fler yngre par och lät de "vuxna" gå förbi. Fy fan vad för bannad jag blev...

Idag gick jag och Robin ut i pausen för att kisselura och köpa nåt att stoppa i magen. Jag visste att ja skulle behöva min biljett som Lisa hade i fickan men vi struntade ändå i det eftersom vi i princip redan var ute och det var ingen som verkade bry sig just då. När vi kommer tillbaka står de och kollar biljetter, samt RIVER dem i två bitar. Robin går före och kilar upp och hämtar min biljett varpå vi får en jäkla utskällning för att puckot i reflexväst får för sig att jag försöker planka in... Robin och jag höjde rösten och fick medhåll från några andra, så jag fick komma in, utan att de rev biljetten. Robin frågade varför de rev hans men inte min och fick som svar att här river vi inga biljetter...

De har ingen koll, de är otrevliga som fan, de knuffas och skäller på små barn i publiken.. Ioch med att vi hade ståplats så var det såklart trångt och dessa små fjantar i neongula västar gick runt och skrek på alla att flytta längre in, fyll på.. GÅ IN DÅÅÅÅ! De var inte trevliga för fem öre, kaxiga och barnsliga kommentarer flödade ur deras skäggiga munnar. Ett barn som stod framför oss sa de åt att han skulle genast flytta på sig för fler skulle få plats. stackarn.. Vi vägrade, vi var där först och valde våra platser därefter, inte fan ska tattarna som kommer sent få våra platser...

Vad har de för anställningskrav för dessa pajaser? Det är väl ändå ett serviceyrke? Ska man inte vara trevlig då? Behandla kunder/gäster med respekt. Ok om de höjer rösten till folk som härjar, de kan de gott göra men "vanligt" folk som bara är där och tittar på matchen.. Grymt illa är det..




Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon är det en grupp som har redovisning, efter det blir det metodövning. Sen springer jag hem och packar väskan och får åka med Snälla Robin och Danne till Uppsala eftersom de ska till Stockholm. GRYMT SNÄLLT!!

Natti natti

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

haha ok ok jag slutar.. ;)

tack gulliga du!!



Kram

2009-02-20 @ 10:16:55
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Evelina

Shit vad jag håller med! Finns inget otrevligare än vakterna i Läkerolen! Vi blev utslängda men fick komma in igen efter att vi fick honom att ringa vaktchefen. Efteråt mumlar han att om han hade fått bestämma hade vi åkt ut direkt. Hela Brynäs rykte dras ner i och med dessa skitgubbar!

2009-02-24 @ 21:56:48
URL: http://evelinajustnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0