Knäproblem, jag orkar inte mer...

Jag trodde att mitt krånglande knä hade blivit bättre.. För ett par veckor sen knäckte det till i det igen och de svullnade upp och gjorde riktigt ont samt den lilla bulan som alltid dyker upp på framsidan av knät.. Läkaren jag va till i höstas tyckte jag skulle gå till en sjukgymnast, vilket jag har gjorde. Väl där sa han att jag skulle komma dit och träna några månader, ett par gånger varje vecka.. Jag avböjde då jag verkligen inte har ekonomi för det + träningskort på sats. Jag har tränat knät med en hel del övning ändå och det blir inte bättre. Det är i vissa lägen när knät vrids lite åt sidan så knäpper det till och jag får djävulskt ont i några dagar. När som helst när jag sover kan det göra ont bara av att jag rör på mig..
Ringer jag till vårdcentralen så kommer de bara hänvisa mig till sjukgymnasten igen. Jag orkar inte mer, jag är så trött på det... Jag kan inte träna ordentligt, ibland kan jag knappt gå. Hade jag bott kvar i Heby hade jag lätt fått en magnetröntgenundersökning i uppsala för flera månader sen, men landstinget här i Gävleborg snålar på det.. Kanske att man ska byta adress till Uppsala län och få det gjort? Nästan så jag överväger det..

Kul, har sovmorgon idag men råkade såklart göra något fel när jag vände på mig så nu sitter jag här med smärtor i knät och känner mig mer och mer frustrerad.. Jag orkar inte...

Kommentarer
Postat av: storasyster

kontakta sjukgymnasten igen på bums. han/hon har en hel arsenal av övningar som kanske passar bättre (de brukar säga att man ska höra av sig igen ju om det inte blir bättre trots övningar). du vill INTE göra en thörnblom som storasyster o dra på skiten i åratal, då blir det bara värre o sen kroniskt. "om man tränar fast man har ont när man e 20 får man träna för att inte ha ont när man e 30". stämmer.... o med risk för att låta dryg o messersmithig men en magnetröntgen tar inte bort det onda. det gör, tyvärr, bara skittråkig sjukgymnastik. puss!

2009-04-20 @ 10:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0