Stormy weather!

Usch så det blåser.. Jag som är mörkrädd blir lite extra rädd när det öven blåser. Det låters om att det flyger grejer utanför nästan. Läskigt!

Satt bara och halvpluggade ikväll, blev inte mycket gjort men nu har jag iallafall förstått mig på synapserna och det är väl bra det!! Tog mig en tur till Sara o Henrik som var barnvakt åt Klara och Otto, kom dit vid halv 10 och jag SPRANG hela vägen dit i mörkret, GALET rädd.. Lilla Klara ville inte somna så barska Tes fick säga åt henne att genast krypa ner så att hon orkar leka imorgon också.. Hon löd så snällt och somnade till slut.. (jaja, fick kämpa lite också såklart)

När jag skulle gå hem skrämde jag och Sara upp varandra så mycket att hon blev skraj för min skull och vägrade låta mig gå hem så jag fick skjuts mot min vilja (vilket jag är mycket glad för såklart)

Väl hemma så är till och med katterna rädda för blåsten.. De vågar inte vara i sovrummet för det låter massor utanför när det blåser in på balkongen, blir väl typ Baksug eller nåt. hahaha och de vågar inte vara inne på toa för det låter så himla mycket i lufttrumman som går upp mot taket.. hihi sötisarna.. Fast jag är nog mest rädd!

Så trött nu.. ligger nerbäddad i sängen nu o ska bara kika klart på lite sidor innan jag ska ställa om klockan och släcka lampan..
Ni glömmer väl inte att dra tillbaka klockan inatt?

Förut hade jag så svårt för när man ska dra fram och när man ska dra bak den men sen lärde min fina Henrik mig en sån smart sak: På våren ställer man fram utemöblerna (FRAM) och på hösten ställer man tillbaka utemöblerna (TILLBAKA)
Hur smart som helst ju!



Godnatt hörrni! Antar att ni kära läsare redan sover.. Natti Natti


(Imorgon blir det hårdpliugg)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Men vilket bra komihåg tips! Jag är helt hopplös, glömmer alltid åt vilket håll man ska ändra klockan. Men nu ska jag nog komma ihåg! Kör hårt med pluggandet! Kram

2008-10-26 @ 10:32:42
URL: http://frokenasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0