Se där!

Helgen har spenderats i Gävle.. HEMMA I LÄGENHETEN! har knappt satt foten utanför dörren - det har varit grymt skönt att bara vara och att få sova i våran sköna säng! Vi har varit onyttiga - Kebab och Max.. Vi har varit lata... Svinigt skön helg!

Om några timmar ska vi bege oss mot Heby igen, Henrik ska jobba två dagar och jag ska bara göra ingenting, tror jag. Jo jag ska träffa Elin en sväng och antagligen dyker det upp nåt mer. På tisdag återvänder vi til Gefle igen. Onsdag - nyårsafton: vem vet vad den aftonen har att bjuda på!
Torsdag - den första dagen på det nya året: 2009 Är det inte galet detta så säg?
Jag tycker inte att det var länge sen det var hmmm.. 1999.. men när man ser det årtalet känns det som det var länge sen, ungefär som 1989 gjorde år 1999.. ja ni förstår vad jag menar... Filmer som är från 98-99 känns inte så gamla när man först tänker på dem men så fort årtalet dyker upp och man lägger märke till en viss kvalitetsskillnad så går det upp för en.
HOLY - I AM GETTING OLD!

Okey - hur många laddar för väääärsta nyårsfesten? Hur många har inga planer alls? Hur många tänker bara äta lite god mat och umgås med nära och kära? Det där med väääärsta nyårsfesten vet väl de flesta att det bara är skitsnack? Folk laddar och är peppade som aldrig förr, till slut inser de att vafan, det var ju som vilken fest som helst eller kanske tillochmed lite sämre! Nyårsafton är för mig mycket mycket överskattat! Det är den sista dagen på det nuvarande året och dagen innan den första dagen på det kommande året. Vi byter ut en siffra och folk lovar sig själva att blir bättre människor, tänka mer på andra eller mer på sig själv, sluta röka, börja träna osv.... Hur många är det som verkligen lyder sitt nyårslöfte?

Ni får inte tro att jag är bitter, det är jag ABSOLUT inte! Jag önskar er alla en mycket trevlig nyårsafton, vad ni än hittar på - vääärsta festen, mys med vänner, mys ensam eller jobbar! Hoppas att er afton blir precis som ni önskar att den blir!






Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag är en av de som inte har några planer alls... jag jobbar på nyårsdagen så, det blir nog iaf lungt. Nyårslöfte blir det inte heller.



Hoppas att du får en bra nyårsafton och ett gott nytt år =)

2008-12-28 @ 18:52:10
URL: http://emelieerikssons.blogg.se/
Postat av: Monica

Hej!

(

Råkade visst skicka en helt blank kommentar nyss, sorry!)



Jag vill bara återigen tjata om hur bra nyår kan vara. Hehe inför varje nyår så brukar nämligen "överskattat" dyka upp här och var, vilket alltid gör mig förvånad.



Det kan nog bero på att jag bara har haft ett (!) dålig nyår hittils. Alla andra har varit fantastiska! Jag tänker innan att det kommer bli jätteroligt, och planerar bara saker som jag vet kommer bli just - jätteroliga. Med jätteroliga och trevliga människor.



Planen i år är följande: middag hos min familj i Uppsala med Andreas, tåg tillbaka till Stockholm vid niotiden. Sedan en hemmafest med massor av trevliga människor, i en fräsch lägenhet i Hammarbysjöstad, skåla med lite bubbel klockan tolv och blicka ut över vackra Stockholm som lyses upp av raketer.



Så blir nyår för mig, och det enda som kan sabba det är att bli alldeles för full och/eller går ut på krogen (vilket inte är att rekommendera på nyår). Inget av det kommer hända på nyår, därför ser jag inga hot i planerna.



Jag hoppas det inspirerar dig (och andra) i nyårsplanerna - för det kan faktiskt bli grymt!



God jul och gott nytt år Tes!

Puss och kram

2008-12-28 @ 21:09:36
URL: http://monica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror jag tillhör middag med nära och kära, än så länge :) Vad händer på ditt nyår? Och ett löfte kan vi väl ha och försöka hålla? Och du vet redan vad jag syftar på :) Men faaan vad det är skönt att vara ledig o bara sloa omkring.. Jobbar inte du heller något över jul? Det verkar som att de flesta andra gör det, jag vägrar. Kram!

2008-12-29 @ 10:58:08
Postat av: Linis

Och det var ju jag som skrev.. :)

2008-12-29 @ 10:58:44
URL: http://tilldigsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0