irriterad

Dåliga undanflykter och rent skitsnack.. det är vad det är.. Men jag orkar inte... Jag vet iaf att det finns andra människor i min närhet som beter sig mycket mycket bättre.. Jag får ge min julkärlek till dom helt enkelt.

Härom dagen var det in en liten tant och skulle handla. En liten liten förvirrad gumma med rulator.
Dom är ju för söta. Så länge de är snälla och förstår vad som händer.. 
Den här lilla gumman stod snällt i kön o väntade på sin tur när det väl blev hennes tur började hon plocka upp sina varor på bandet ut sina kassar.. (många äldre packar i kassar direkt i butiken o sen plockar upp dom igen, av nån konstig anledning.) 2 fulla små kassar med saker hade hon. det tog tid för henne.

till slut kunde jag iallafall se att det var tomt i båda påsarna och frågade om det var bra så osv. 
fick ett ja som svar och sa sen att det hela gick på 157 kronor.
Då började hon rota i ena påsen igen och mumlade "157" för sig själv några ggr. 
sen säger hon. "Jag har redan betalat det här" hon letar efter ett kvitto i påsen men hittar det inte o säger ledset. 
"ja då får jag väl betala det igen då" Stackars lilla tant tänkte jag och bad henne leta en gång till i påsen och där hittade hon kvittot. Japp, hon hade redan betalat kalaset 20 minuter tidigare. hihihi SÖT...
så då var de bara o packa ihop allt igen för henne o förhoppningsvis gick hon hem efter det istället för att gå in i butiken igen o gå till en annan kassa..
det kan inte vara lätt att bli gammal när minnet inte är vad det har varit.. 

Jag tyckte att det hela var väldigt komiskt o satt o fnissa ett tag åt det, men kunderna efter som var såååå stressade och hade sååå bråttom bara svor o sa elaka saker om gamlingar..
Såna kunder vill jag bara kräkas på. 

usch jag gillar verkligen inte mitt jobb....



Kommentarer
Postat av: julia

tack tack! är dock inte klar, men tycker det ser lite mer vintrigt ut=)

2007-12-12 @ 18:27:26
URL: http://www.nettansfavvis.blogg.se
Postat av: Maria

Halloj. Det är en lägenhet i Svartbäcken som jag kikade på, en fräsch 2a..ska nog vara med o buda iaf tror ja

2007-12-16 @ 21:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0