Glad Påsk och ni vet...

Idag är det påskkärringarnas dag. När vi åkte ut till lilla Klara var lilla Hilma där, tror hon heter så.. ååh hon va liten påskkärring. såå söt var hon! ni anar inte. hihi...

Annars är jag emot påskkärringar för det mesta. Det är liksom inte samma charm längre. Barnen nu förtiden är så fräcka. Står o slår o sparkar på dörrarna o skriker "vi vet att ni är hemma, öppna då" dom tigger bara godis, Jag blir så leds. Sen ett antal år tillbaka öppnar ja inte dörren för dom. Om det inte är nån sötis som man vet förtjänar det. typ de som fortfarande är SMÅ. det värsta är när de som börjar komma upp o åldrarna fortsätter gå bara för att få godis. det är fräckt och det är ofta de som inte kan bete sig. jag vet inte hur dom är hos Er, men här beter dom sig som bortskämda snorungar alldeles för ofta. Idag kom det förbi 2 st hos Hanna när hon hade kommit hem o skulla natta Klara. Vi lät bli o öppna eftersom Klara behövde slappna av så hon skulle somna. Då börjar dom banka på dörren så Klara börjar gråta och då blir dom högljudda o står o stampar o grejer. så onödigt. till slut gick dom.. Skulle det vara mina barn skulle jag skämmas..

jaja. Efter det kilade vi över till håkan o nallade lite på hans björk. De fördigställda verken men kan inte påstå att bilderna blev bra. Men det är ju tur att det är finare i verkligheten :) taskig skärpa, jag vet. Lite darrhänt eller nåt. hahaha..

vardagsrummet


köket



Det dröjde 5 minuter tills riset i köket åkte omkull. Busiga katter har jag.. :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Jo tack, det var trevligt ikväll:) Håller med om att visa påskkärringar/ungar kan bete sig ofärskämt...föräldrarna har inte uppfostarat dem rätt om de står och bankar/sparkar på dörrar, rycker i handtag osv. Helt vanligt hyfs tycker man ju att barnen ska få lära sig för att bli goda samhällsmedborgare:)

2007-04-05 @ 23:51:50
URL: http://mariiamiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0